maandag 8 december 2008

Het einde is (spijtig genoeg) in zicht...

Dit word waarschijnlijk één van de laatste blogberichtjes want alles loopt hier spijtig genoeg op z’n einde. Over 2 weken ben ik al terug in België voor al het feestgedruis. Ik moet nu hier en daar examens afleggen en ik zal er waarschijnlijk nog eentje doen in januari (al direct een goede reden om naar Praag terug te keren).

Ondertussen zijn we nog naar Wenen getrokken. Wat een imposante stad…Veel meer ruimte, brede lanen, immense gebouwen,…De sneeuw maakte alles nog specialer en we konden in goede sfeer de eerste kerstmarktjes bezoeken. We zaten ook op een geweldige jeugdherberg in het centrum van Wenen. Het zat er vol met Australiërs die er blijkbaar de gewoonte van maken om na de middelbare school een jaar door Europa te trekken. Goede gewoonte!










































Zes december is hier ook net gepasseerd. Heel grappig want hier moet je je dan verkleden in an angel, a devil or St. Nicolas. St. Nicolas geeft de kindjes cadeautjes, de duivel komt de stoute kinderen meenemen en de engel probeert het dan op te nemen voor de stoute kinderen! Op 5 december zag je door heel het stad deze trio’s rondlopen en ook de erasmussers konden niet achterblijven dus was er die avond een memorabele ‘Angel and devil party’



Ik ben trouwens al volledig klaar voor kerstmis en alle tralala errond want als je in een stad als Praag bent, kun je onmogelijk niet gebeten worden door de kerstmicrobe…


Dikke kus aan iedereen en tot over 2 weken!

1 opmerking:

Anoniem zei

hoi! ik kwam je blog tegen toen ik wat info aan het opzoeken was over studeren in praag. wss controleer je hem niet meer zo veel, maar ik wou je vragen of je mij kon helpen. ik zou na mijn studies een jaar naar praag willen gaan maar ben nog verhalen aan het zoeken van mensen die er al zijn geweest zodat ik helemaal zeker ben van mijn keuze ;) zou je me kunnen mailen? arya-8692@hotmail.com, dankjewel!